vrijdag 21 maart 2014

ik vind je - een tienregel gedichtje.


Het is al weer lang geleden, maar een kunstenares heeft een tijdlang mensen uitgenodigd om een tien-regel gedicht te schrijven (op iedere regel voeg je een woord toe totdat je op de tiende regel tien woorden hebt) en op haar website te plaatsen. Het idee er achter: iedereen kan dichten. Een leuk initiatief waar heel verrassende gedichten uit voort kwamen. Helaas is de website opgeheven. Ik had het leuk gevonden als de website ook tien jaar lang in de lucht was gehouden.
Het idee zelf (iedereen kan dichten) heeft mij nog steeds in de greep, er komen nog steeds gedachten binnenrollen die mooi in een tienletter gedicht verwoord kunnen worden.

Voila, kwam bij het opvouwen van de was in me op:

Ik
ik zoek
ik mis je
en ik vind je
in geur van lente, wind
ik vind je in de bloemen
of in geur … van het korte gras
ik vind je …...in de geur van soep,
gebraden kip, chocola, maar het meeste vind ik jou,
buiten, in de geur van buiten, in zon gedroogde was



Geen opmerkingen:

Een reactie posten