vrijdag 2 november 2012

Storing .... de derde week zonder internet.


Afgelopen woensdag.
- goedemiddag mevrouw, u spreekt met Online, bel ik gelegen?
ik: ja.
- vandaag heeft de bezorgdienst getracht het modem bij u af te leveren, en dat is niet gelukt, de bezorgdatum is nu donderdag.
ik: Hoe kan dat nou, vanmorgen zag ik via het trackingnummer bij de TNT dat het modem morgen, donderdag! zal worden afgeleverd.
- wat ik weet is dat ze vandaag bij u langs zijn geweest en dat ze het pakje niet hebben kunnen afleveren.

Gisteren, donderdagmorgen.
Aangezien mijn moeder ziek is en ik daar bijna continu bivakkeer plak ik een briefje op de deur:
"Beste bezorger, in het pakje dat u nu in uw hand hebt zit een modem waar ik om zit te springen (tekeningetje erbij van een in de lucht springend poppetje). Wilt u alstublieft het pakje op nr. 16 afgeven?."
Ik schreef er nog onder dat ik bij 'de buren' was, en dat ik binnen een minuut ook terug zou kunnen zijn als ze me even belden, ik schreef mijn 06-nummer erbij.
Aangezien vaak een heel aardige jonge man de pakketjes hier in de omgeving bezorgt, een man die pakjes altijd bij afwezigheid automatisch bij het adres van mijn moeder brengt ...... had ik goeie hoop.
Toch keek ik de hele dag uit naar de bezorgdienst, sprong een paar maal even op de fiets om heen en weer te rijden naar huis. Ook de buurman keek uit naar de bezorgdienst.

Ondertussen werd ik gebeld door Online: ik zie dat het modem vandaag bij u wordt bezorgd, we bellen om stap voor stap met u door te nemen hoe het aangesloten moet, eh, nou ja, dan heeft het eigenlijk geen zin om nu al met u te bellen, ik bel morgen terug.

Laat in de middag klik ik weer het trackingnummer aan dat via de mail ! (terwijl ik geen internet heb) was doorgegeven. Er stond: Tevergeefs hebben ze getracht het pakje op donderdag af te leveren, het kan opgehaald worden in het postkantoor in .... (kilometers hier vandaan).

Het is grappig dat alle communicatie via de telefoon en mail gaat. Het is dat ik via mijn moeders internetverbinding mijn mail op kan halen, want wat anders?
Rare jongens daar bij Online.

Van puur ongenoegen heb ik mijn abonnement bij hen opgezegd. (Nadat ze hadden gezegd dat ze niet wisten of ze het probleem konden oplossen. )
Het is lastig om over te stappen, want je moet al je inloggegevens bij bijvoorbeeld Blogger, of de bank, en alles en overal waar je maar met je hoofdemailadres bent aangemeld (Skype, of waar je online dingen koopt), veranderen. Maar goed, mijn ongenoegen over Online was zo groot ...