maandag 31 oktober 2011

Voedsel voor 7 miljard.

Natuurlijk gaat het vandaag in de krant over Mauro, het CDA maakt een vrij val (door Mauro's op handen zijnde uitzetting), kopt De Trouw. Even later zie ik een artikel dat een Duitse Bank 55,5 miljard euro te veel in kas heeft omdat een boekhouder de plussen en de minnen heeft verwisseld. Jeminee, ik ben al blij als ik een oud portemonneetje vind met een tientje erin.
Verder lezend: Britse politici bespreken een plan om over de stappen op de Centraal Europese Tijdzone, het dodental door de aardbeving in Turkije loopt op, de computer van de journalist die privacylekken aan het licht bracht blijkt ook niet lekdicht te zijn. En Cas Spijkers is overleden. Doordat Cas naar de hemel is zit God goed qua voeding. Nu wij nog, en met wij bedoel ik de hele wereldbevolking.

De zeven miljardste mens komt eraan, en wordt waarschijnlijk in India geboren. Gokt men, omdat daar erg veel mensen per dag worden geboren. Waar je ook geboren wordt, we moeten allemaal wel gevoed worden.

Tijd voor een aangepast menu dacht men zeker bij de krant, de recepten waren vandaag opvallend vegetarisch:
Geen vlees, wel eventueel wat vis die zelf leeft van een vegetarisch menu, tilapia bijvoorbeeld. En lukt dat ook niet, kan men altijd nog plukken en zoeken in de natuur, zoals ik onlangs in een programma van de BBC de onsterfelijke Joanna Lumley zag doen, samen met een oud grieks vrouwtje dat moederziel alleen in een verder verlaten bergdorpje leeft. Gefilmd nog voor de crisis dacht ik. Het oude vrouwtje bleek van mijn leeftijd te zijn, dat was nog even schrikken.

Hoe dan ook, met of zonder Mauro in Nederland verder levend is het sowieso verstandig om stil te staan bij wat je eet. Voor mij geldt vanaf deze week: geen vlees, matig vis, geen suiker, koffie of thee, geen kaas, etc etc. Ergst van alles, geen chocola!






En onder het kopje: verzamel je eten uit de natuur nog deze: