zaterdag 24 september 2011

Hondengedicht.






Ooit werd ik en vele anderen gevraagd om een gedichtje aan te leveren voor een project van een kunstenares. De bedoeling was een gedicht te schrijven dat begint met een woord, volgende regel twee woorden, drie, etc. De tiende zin heeft dus tien woorden. Ik vond dat leuk om te doen, helaas kan ik de site waarop de gedichten staan (stonden) niet meer terugvinden.

Af en toe schrijf ik zo maar zo'n "gedichtje" op, zonder lang na te denken. Ik mag er namelijk van mezelf, om in stijl van het gedicht te blijven, niet langer dan tien minuten over doen. Dat bevordert de frissigheid en luchtigheid van het idee, denk ik. Deze schreef ik net op :


Hond.

Soms
Zou ik
Het wel willen
Een hond te zijn
Bij jou, alleen bij jou,
Rennen als de wind en soms
Soms niet, niets dan gewoon te zijn
Te zijn in zon, in zee, op gras,
Kijkend in de verte, waar ik ooit al was
En waar ik weer zal zijn, altijd en overal mijn. 


Je moet er zelf het 'candlelight' deuntje maar bij neuriƫn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten