woensdag 4 juni 2014

Frida Boccara


Kortgeleden schreef ik dat voor mij de beste bijdragen ooit aan het songfestifal toch wel De Troubadour van Lenny Kuhr en Er es tu van Mocedades zijn. Onbetwist want kippenvel.

Door mijn vraag op het eind: 'weet jij ook nog goeie bijdragen, vertel het me' noemde mijn lieve vriendin en buurvrouw vorige week de naam Frida Boccara. Hoe kon ik die vergeten zijn! Maar toen ik haar naam opzocht op Google (Frida is helaas al in 1996 op slechts 56 jarige leeftijd overleden aan een longinfectie) bleek dat Frida Boccara helemaal niet mee had gedaan met het lied dat wij, buurvrouw en ik, in gedachten hadden (Cent Mille Chansons) maar dat ze in gedeelde winst met Lenny Kuhr en nog twee anderen het songfestival 1969 won met 'Un jour, un enfant'. Helaas, ik kan me het lied niet herinneren.
Youtube brengt zoals altijd uitkomst, hieronder beide songs:


en het songfestivallied: 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten