vrijdag 14 maart 2014

Piekeren.


Soms lijkt het of het leven met sprongen gaat. Opeens is het maart en hoor ik de vogels zingen alsof ze niet zijn weggeweest.
Ik sla de Scheurkalender 2013 open (thema: lekker diƫten) die ik onlangs voor 1 euro kocht. Ik kocht deze kalender, dacht aan relativiteit, terwijl ik de bladzijden door mijn vingers liet glijden. Zo snel lijken de dagen ook in werkelijkheid voorbij te vliegen terwijl er toch geen verschil is tussen vandaag of gisteren. Alleen de invulling van die dagen is anders.
Misschien kocht ik hem daarom, omdat het niets uitmaakt wat voor dag het is, of hoe die dag heet. Of misschien kocht ik hem omdat ik een stapeltje oude agenda's heb liggen van mijn moeder, ze gebruikte ze gewoon weer als ze verlopen waren en streepte de datum door.
Hoe dan ook, er staan veel spreuken in de dieetkalender (sommigen irritant blijmoedig) en die spreuken zijn ooit gezegd of genoteerd om de rest van de wereld te helpen.

Deze vond ik mooi: Alles heeft zijn uur en ieder ding onder de hemel zijn tijd, - Prediker 3:1

De spreuk van zaterdag 16 maart 2013:

Piekeren berooft morgen niet van zijn zorgen; het haalt alleen de kracht uit vandaag - A.J. Cronin.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten