donderdag 17 november 2011

Verrekijker.


Een tijdje geleden kreeg ik geld van mijn moeder, en dat kwam goed uit, ik moest tuingereedschap aanschaffen, en ik wil ik al een tijdje 'iets' bouwen in de tuin waar mijn bankje zomer en winter in kan blijven staan, of waar je zelfs met de warme zomernacht in kan slapen. Plannen zat maar nog geen beslissing wat ik met dat geld ging doen. Daar komt bij, ik wil niet van het geld van mijn moeder alleen maar gereedschap kopen.

Een wandeling met onze familie en een uitkijkpost gaf het antwoord. Mijn verrekijkertje is al een tijdje kwijt,  het lege hoesje staat eenzaam en geduldig in de kast te wachten, maar het kijkertje zelf heb ik niet meer gevonden. Hoe het kan? Geen idee. Het was eerlijk gezegd een dingetje van toentertijd 30 gulden, maar goed, ik vind het jammer dat het kwijt is. Zand erover, ik besloot een nieuwe te kopen.

Ik ging google-en, want zo vind en koop ik tegenwoordig alles. Bijna alles. De vogelaars waren het er allemaal over eens, als je een goede kijker wilde hebben voor weinig geld: Eden. Weer verder googelen voor de prijs, en niet te lang gezeurd, sjakka, in het digitale winkelmandje. Lang leve kopen via internet. Zondag besteld, dinsdag bezorgd. Super.

Het wachten totdat de post het pakje komt brengen vind ik eigenlijk nog het spannendst , want ik hou heel erg van dingen kopen die je eerst in je handen hebt gehad. Net of je tastzin je helpt bij je beslissing. Maar goed, ik draaide het doosje even in de rondte, de eerste indruk was prima. Mooi ingepakt, netjes, een briefje erbij wie verantwoordelijk was geweest voor eindcontrole en verzending. Nou Tim, dat heb je prima gedaan. Ik trok de kijker eruit, woog hem eens in mijn hand. Hij voelt 'lekker' aan, een goed gewicht, en ik nam de tijd om hem goed in te stellen. Eerst het ene oog, dan het andere oog, dan samen, de kijker 'vouwen' tot de afstand van oog tot oog goed is, en dan kijken. Super. Het is inderdaad een mooi helder kijkertje, dank heren vogelaars voor de tip. En mijn moedertje, die heeft ook (weer) een dikke zoen gehad.