donderdag 22 september 2011

Diervriendelijk.


Ter aanvulling op het laatste stukje in het voorgaande bericht: Nederland mag van mij ook uit de EU gegooid worden totdat ze stoppen met die gigantische hoeveelheid vlees die wij dieronvriendelijk produceren. PRODUCEREN. Het woord is al dieronvriendelijk. 
Rijdend naar Noorden kwamen we vier dubbele vrachtwagens tegen die kippen vervoerden. Kippen die ik zielig op een hoopje in de kratten zag zitten. Hier en daar staken de veren uit de kratten. Die gingen natuurlijk naar de slagerij, want een vakantieuitstapje leek het me niet. 

Daarnaast telde ik ook nog drie dubbele vrachtwagens met varkens. Wist je dat varkens die hier in Nederland gefokt worden, soms helemaal naar Italiƫ worden gereden omdat er dan het label "Parma-ham" aan gehangen kan worden? Dan zijn ze zeker 36 uur onderweg. Kou, hitte, geen water of eten, alleen maar stress van het vervoer. En, verzekerde degene me die dit vertelde, ze worden ook weer levend teruggereden naar Nederland, worden hier pas geslacht, maar in de tussentijd zijn de varkens meer waard geworden omdat ze op papier uit Italiƫ komen.

Als ik zo veel dieren vervoerd zie worden op een betrekkelijk korte tijd dat wij op de weg zaten, hoeveel dieren worden er dan niet "geproduceerd"? En word er echt zo met die dieren gesold? Even de keuringsdienst van waarde bellen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten