zondag 3 juli 2011

Zondag 3 juli 2011


Ha, de datum hierboven alleen al doet me lachen. Juli, maar geen zomer, ja, wel heel hoog gras en in de verte het geluid van een maaiende buurman, maar we zitten binnen en de kachel loeit. Buienradar zegt: droog tot 13.30. Maar daar is alles mee gezegd, het is koud en winderig.
Op de bank liggen de honden te slapen, Davo en Jip. Tegenover me zit vriend, met laptop, zijn bankzaakjes te regelen.

Zojuist heb ik mijn oude berichten zitten lezen, over de impact op mijn leven van een hondje dat ik in 1995 van mijn vriendin Marrie kreeg omdat ik geslaagd was voor de Academie. Op de foto die werd gemaakt tijdens de diplomauitreiking ligt hij in het gangpad. Op verzoek van de fotograaf. Een hondje waarvan ik veel hield. Maar Freddie werd oud, ziek en ik schreef niet meer.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten