maandag 2 januari 2012

Vedermot.


Terwijl we gisteravond bij de buren naar buiten stapten hoorde ik de buurman zeggen: 'maak dood, die steekt'. 
Ik wierp een snelle blik, zag de 'mug', draaide me om om weg te gaan, maar draaide me toch weer om naar het beestje op de muur, wat een raar beest, het lijkt wel of de vleugels helemaal versleten zijn. Nee, het is geen mug, maar wat is het dan? 
De buurvrouw, die net zo'n week hart voor dieren heeft als ik, wappert het diertje naar buiten, ondertussen haar man berispend met een 'alsof er geen alternatief voor dood maken is'. 

Dan lopen Peet en ik naar huis, morgen begint weer gewoon het jaar met vroeg opstaan en een lange autorit naar zijn werk (Peet), met lange wandelingen met de honden en vele wasjes draaien en stofzuigen (Tineke). 
En dan is het morgen, het regent niet ondanks grauwe luchten en later breekt af en toe de zon door, kan zelfs de was naar buiten, een wilde dans inzettend veroorzaakt door de wind die hier ongenadig hard over het platteland scheert. Terwijl ik bij mijn moeder een kopje thee drink, de ochtendkrant doorblader, kom ik de vreemde gast van gisteravond tegen:  





Geen opmerkingen:

Een reactie posten