vrijdag 2 december 2011

Raven.


Ik weet wie er enorm van raven houdt, Peter. Eens gingen we naar Engeland, Brecon Beacons, speciaal om naar de raven te kijken. Na even oefenen kon ik hun crocro-geluidjes mooi nadoen. Ze ruiken een beetje muf, leerde ik van een veer die op de grond lag. Dat is verrassend, gezien hun tuimelingen in de frisse lucht.

Ze zijn razend intelligent, ik heb al vaker een proef op tv gezien, of in de krant gelezen, dat ze zelfs dingen uit een glazen fles kunnen hengelen. Ze zoeken een ijzerdraadje, buigen daar een haakje van en hengelen vervolgens het lekkers uit de fles. Nou jij weer.

Net zag ik weer een berichtje, stond deze week in de krant. Wat ik ook frappant vond is dat in dit bericht staat dat ze beloningen uit kunnen stellen als hen dat meer oplevert. Dat kunnen wij mensen niet, zie 'marshmellows'.