zondag 11 december 2011

Rare mailtjes.



Een tijdje geleden mopperde ik in mijn blog over het feit dat iemand jaren geleden mijn emailadres te grabbel had gegooid. Deze persoon stuurde aan groepen bekenden van haar 'lollige' dingen door, mijn emailadres open en bloot voor iedereen te zien, bij de ervaren internetgebruikers bekend als een 'hoax'. Sindsdien kreeg ik een lawine aan ongevraagde mail toegestuurd met verzoeken of ik mijn pincode en wachtwoord even wilde invoeren want de bank deed een security-check, of relatie-aanbiedingen, of dames die zich meldden als huwelijkskandidaat, aanbiedingen voor penisvergroters, rolexen, nep-diploma's, en soms nep-facturen die me vertellen dat ik binnen .. dagen een rekening moet betalen (rond de 800 euro). Ook wel regelrechte bedelbrieven van aan lupus en andere ellende lijdende afrikanen. Geduldig gooit mijn mailprogramma de mailtjes in de prullenbak, waar ik af en toe in kijk of er geen "goeie" mailtjes tussen zijn geraakt. 
De laatste tijd komen ook de volgende lariekoekmailtjes binnen, slecht vertaald overigens waardoor helemaal geen hond erin trapt, dus waarom doen ze de moeite? Geen idee. 


Geachte klant,

Uw account is ingevoerd in de som van 82,291.26 euro.
Transactienummer 11239974 van 12/09/2011.
Let op: deze vertaling bevat een zin uit een lijst te stoppen.
Volgens paragraaf 1.5.9 (*) van de regels van de bank waarin u wordt gevraagd om met spoed / binnen 3 dagen naar de bron van inkomsten te bevestigen.
Details:
www.paytransaction.net/documents/details.zip?trans/actionid#........


Anders moeten we de autoriteiten op de hoogte en mogelijk al je accounts in een stop lijst.

(*) Volgens de overeenkomst, heeft onze bank niet op de hoogte van de autoriteiten bij aankomst ten koste van grote hoeveelheden.
Wij zijn echter verplicht om informatie over het account te leveren, als het hield het geld verkregen door een strafbaar feit.


Met vriendelijke groet,
http://paytra/nsatcion.net
Tel./Fax.: +31 (0)78 896 71 20.
Security van de bank


Geen opmerkingen:

Een reactie posten