maandag 21 november 2011

Alle dagen feest


Na een gesprek met mijn zwager Karel is de titel van mijn blog veranderd. De oplettende lezer zal al gezien hebben dat de titel vroeger "alle dagen feest" was. Daarna een tijdje "(niet) alle dagen feest" heette, en toen definitief veranderd werd in "niet alle dagen feest".
Dat deed ik omdat het gewoon zo is. Je bent niet alle dagen in een feeststemming toch? "Nee", zei Karel, "maar aan iedere dag zit wel wat goeds".

Dat is ook zo, als je het maar ziet. Tja en daar gaat het eigenlijk om.

In het kader van een andere blik, een optimistischer kijk op het leven, is het inderdaad een goede zaak om mijn weblog weer "alle dagen feest" te noemen. Al was het alleen maar omdat ik alles en iedereen, mijzelf incluis, iedere dag een feestje gun. In welke vorm dan ook.