woensdag 17 augustus 2011

Tai Chi


'Ra ra ra wie heeft die bal, die mooie bal van goud en zilver'. Ik liep het zachtjes te zingen, terwijl ik met de honden in het park liep. Vraag me niet waarom ik een liedje zong dat ik al dik vijftig jaar niet heb gezongen, geen flauw idee, het was er opeens.
Ik vond het wel grappig, en alsof er een kwartje viel moest ik denken aan de "energiebal", de bal van licht, warmte, energie die je tijdens een tai chi oefening tussen je handen beweegt, waar je mee speelt, energie verzamelend. Daarna druk je die "gouden bal van energie" als het ware naar je lichaam toe, bij je dantian naar binnen. Aldus je batterij (je energie) opladend. Ra ra ra, wie heeft die bal: ik. Maar ook jij, dat is het mooie van tai chi.
Thuisgekomen pak ik de krant, en wat zie ik?
Zelfs de wereldleiders gebruiken tai chi om de gemoederen op de financiƫle markt te kalmeren.
Sarkozy maakt een waterbeweging, kalmerend, Merkel reikt naar hemel en aarde, de balans zoekend.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten